بلاگ

نکات چاپ اتیکت و تگ تبلیغاتی

اتیکت یا تگ تبلیغاتی محصولی از جنس کاغذ، پارچه، چرم، پلاستیک،  pvc‌و … است که برای نمایش نام تجاری، قیمت، سایز، تاریخ تولید و انقضا، شرایط شستشو و سایر اطلاعات لازم بر روی محصولات مختلف مانند پوشاک، کفش، وسایل الکتریکی، وسایل پلاستیکی و … نصب می‌شود. وجود اتیکت و تگ تبلیغاتی که گاهی با نام مارک هم شناخته می‌شود، فواید فراوانی برای کسب و کار شما دارد . برای چاپ و تولید اتیکت هم نیاز به رعایت نکات خاصی است.

مزایا و نکات خاصی که باید در چاپ اتیکت رعایت شود

 

حفظ برند شما در خانه مشتری برای سالیان طولانی

اتیکت‌ها به طور کلی به دو دسته قابل نصب بر روی محصول و قابل آویز بر روی آن تقسیم می‌شود. اتیکت‌های قابل نصب در حفظ برند شما در حافظه مشتری و ماندن آن در خانه مشتری‌ها کمک شایانی می کند. برای محصولاتی مانند پوشاک، چاپ اتیکت پارچه‌ای یا چرمی بسیار می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.

اطمینان خاطر مشتری در هنگام خرید

محصولی که اطلاعات آن مانند سال تولید، برند شرکت تولید کننده، جنس و … روی اتیکت آن نوشته و چاپ شده باشد، اطمینان خاطر خوبی در مشتری برای خرید ایجاد می‌کند چون هویت و اصالت آن مشخص و قابل پیگیری است.

زیبا شدن محصول

یکی از راه‌های زیباسازی محصول استفاده از یک اتیکت زیباست. به این ترتیب هم محصول شما زیبا می‌شود و هم برند شما تبلیغ می‌شود. این موضوع به خصوص در اتیکت‌های قابل نصب روی محصول، بیشتر احساس می‌شود. فراموش نکنید که یک اتیکت هر چند کوچک در محصول می‌تواند با رنگ خود، یک ترکیب مناسب رنگی با رنگ‌های محصول ایجاد کند و کمبودهای آن را جیران کند. برای مثال تی‌شرتی که در زیر می‌بینید شاید به تنهایی دارای رنگ جذابی نباشد ولی با هارمونی رنگی که با اتیکت خود پیدا کرده است، زیباتر دیده می‌شود.

 

طراحی اتیکت را جدی بگیرید

تجربه نشان داده است که گاهی مشتریان در ابتدا به دلیل جذابیت طرح اتیکت که روی محصول نصب شده است، نظرشان به محصول جذب می‌شود و اگر در ادامه به کیفیت نسبی محصول پی ببرند، امکان اینکه آن را بخرند، بالاتر می‌رود. یکی از راه‌های زیباسازی اتیکت هم چاپ اتیکت لمینت برجسته است. برای مثال اتیکت‌های زیر را که کودکان را جذب می‌کند، مشاهده کنید.

 

 

ترجیحاً از اتیکت قابل نصب استفاده کنید

اتیکت آویز معمولاً بلافاصله بعد از خرید توسط مشتری از محصول جدا می‌شود و در واقع فقط در هنگام فروش کاربرد دارد و نمی‌تواند در دراز مدت برای برند شما آورده‌ای داشته باشند. ولی اتیکت قابل نصب بر روی محصول می‌تواند تا آخرین روز استفاده از محصول، نام برند شما را در جلوی چشم مشتری نگه دارد.

 

اتیکت قابل نصب را در نقطه مناسبی از محصول نصب کنید

اگر قرار است روی اتیکت اطلاعاتی نظیر سایز و اعداد و ارقام ثبت کنید بهتر است در نقطه‌ای آن را نصب کنید که در هنگام استفاده از محصول جلوی دید نباشد. ولی اگر قرار است فقط برند شما روی آن چاپ شود به شرط داشتن یک طراحی زیبا، می‌توانید آن را در نقطه‌ای از محصول نصب کنید که دیده شود.

برای محصولات پارچه‌ای از اتیکت پارچه‌ای استفاده کنید

برای راحتی مشتری و ماندگاری بیشتر، اتیکت‌های پوشاک که قرار است به آنها نصب شوند، بهتر است از جنس پارچه باشند. چاپ اتیکت مقوایی برای محصولات از جنس پارچه توصیه نمی‌شود مگر اینکه فقط بخواهید اطلاعات لازم در هنگام خرید را روی آن چاپ کنید. اطلاعات لازم در هنگام خرید عبارت است از قیمت خرید، سایز، سری تولید و … چاپ اتیکت لباس نظامی، کت و شلوار، پولیور و … از مهمترین موارد این نوع محصول است.

 

اتیکت‌های آویز را از جنس کاغذ یا پلاستیک چاپ کنید

با توجه به اینکه اتیکت آویز یا همان تگ آویز بلافاصله توسط مشتری از محصول جدا شده و دور انداخته می‌شود، بهتر است در چاپ اتیکت آویز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اتیکت کاغذی یا ارزان استفاده کنید. البته بهتر است عنصر زیبایی و کیفیت نسبی را در این نوع اتیکت‌ها هم حفظ کنید. چون وقتی محصولات در دراز مدت در فروشگاه باقی بمانند، ممکن است از کیفیت اتیکت کاسته شود و در هنگام خرید مشتری، کیفیت خوبی نداشته باشد.

 

 

برای محصولات پلاستیکی از اتیکت مقوایی آویز استفاده کنید

برای محصولات پلاستیکی بهتر است از چاپ اتیکت مقوایی آویز استفاده کنید. در صورت استفاده از اتیکت پلاستیکی برای محصولات پلاستیکی ممکن است ماندگاری خوبی بر روی محصول نداشته باشد.

 

برای محصولات چوبی و فلزی از اتیکت چوبی یا لیبل استفاده کنید

با وجود اینکه ممکن است هزینه اتیکت چوبی کمی بیشتر از اتیکت مقوایی یا پارچه‌ای باشد بهتر است برای حفظ زیبایی کار، برای محصولات چوبی و فلزی از اتیکت چوبی استفاده کنید. امروزه با توجه به پیشرفت دستگاه‌های چاپ، چاپ اتیکت چوبی یا چاپ روی فلز با سرعت و کیفیت بالایی قابل انجام است. البته استفاده از لیبل کاغذی نیز گزینه خوبی برای این محصولات است.

 

برای محصولات چرمی از اتیکت چرمی استفاده کنید

با توجه به اینکه محصولات چرمی تا سالیان زیادی نزد مشتری می‌مانند ارزش آن را دارد که اتیکت را از جنس چرم چاپ کنید تا مدت ماندگاری آن به اندازه خود محصول باشد.

 

کیفیت بند اتیکت آویز را جدی بگیرید

برخی از افراد در تولید اتیکت آویز برای محصول خود دقت ویژه‌ای می‌کنند ولی هنگام انتخاب بند آن، سهل‌انگاری می‌کنند. اگر جنس بند اتیکت شما مناسب نباشد ممکن است در صورت فروش نرفتن محصول و ماندن آن در مغازه یا انبار، پاره شود و اتیکت از محصول جدا شود. بنابراین بهتر است بند اتیکت هم از جنس و رنگ مناسبی باشد. در مورد رنگ آن هم دقت کنید که با رنگ اتیکت ست شود. استفاده از بندهای پلاستیکی به جای بند نخی به دلیل استحکام و ماندگاری آنها به شما توصیه می‌شود. به خصوص برای بند اتیکت لباس مناسب است که از جنس پلاستیک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.